11 Μαΐου 2010

ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ – ΠΟΙΟΣ ΔΙΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ





Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα “ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ – ΠΟΙΟΣ ΔΙΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ;”, που συνδιοργάνωσαν το “1ο Γενικό Λύκειο Γλυφάδας” & ο “σύλλογος γονέων του 1ου λυκείου Γλυφάδας” στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Γλυφάδας, την Δευτέρα 19 Απριλίου.
Οι ομιλητές της εκδήλωσης ήταν η ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια κα Μαρία Μουζάκη [κεντρική ομιλήτρια], οι φιλόλογοι του 1ου λυκείου Γλυφάδας Άννα Κανάκη και Σπύρος Κλούδης.
Την εκδήλωση άνοιξε με χαιρετισμό του ο Διευθυντής του 1ου λυκείου Γλυφάδας, κος Αριστοτέλης Βαρελάς και συντόνισε ο πρόεδρος του “συλλόγου γονέων του 1ου λυκείου Γλυφάδας”, κ. Φραγκίσκος Μπουχάρης.
Στην εκδήλωση παρευρέθησαν ο Αντιδήμαρχος & ο πρόεδρος της επιτροπής παιδείας του Δ. Γλυφάδας, κος Στέλιος Δίβαρης, ο πρόεδρος της σχολικής επιτροπής κος Σίμος Παπαδόπουλος, ο Αντιπρόεδρος της σχολικής επιτροπής κ. Χρήστος Παπαχριστόπουλος, η πρόεδρος της ένωσης γονέων του Δ. Γλυφάδας κα Κωνσταντίνα Αλευρά, ο γυμνασιάρχης του 1ου γυμνασίου κ. Γιώργος Μπούσμπουρας, η πρόεδρος του συλλόγου γονέων του 1ου γυμνασίου κα Γεωργία Τζανάκου, ο σύλλογος διδασκόντων του γυμνασίου και άλλοι επίσημοι.

Η εκδήλωση άρχισε με τον χαιρετισμό του Λυκειάρχη κου Αρ. Βαρελά, ο οποίος καλωσόρισε τους ομιλητές και τους επισήμους προσκεκλημένους που παρευρέθησαν και τίμησαν με την παρουσία τους διοργανωτές της.

Μετά ακολούθησε η σύντομη εισαγωγή του κ. Μπουχάρη, ο οποίος αναφέρθηκε “στο πόσο σημαντικό είναι το “δημόσιο σχολείο” και στο ότι κάθε προσπάθεια ή εκδήλωση του συλλόγου γονέων του, θα πρέπει να αναδεικνύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της σχολικής κοινότητας και να σφυρηλατεί την άρρηκτη σχέση μεταξύ καθηγητών, μαθητών και γονέων.

Λαμβάνοντας τον λόγο η κα Κανάκη, άσκησε κριτική στο πως είναι το εκπαιδευτικό σύστημα, με το οποίο -κατά την γνώμη της- “γίνονται συνεχείς πειραματισμοί στους μαθητές, προκαλώντας ανησυχία, άγχος και αβεβαιότητα για το μέλλον, που οδηγεί σε άγριες ανταγωνιστικές συμπεριφορές”.
Σύμφωνα με την κα Κανάκη, “οι μαθητές βλέπουν να αγωνίζονται χωρίς κανένα σκοπό και νόημα για την ζωή τους και ότι οι μεγάλες προσδοκίες των γονέων που πιέζουν αφόρητα τα παιδιά τους, εντείνουν το πρόβλημα” και πρότεινε “να αλλάξει η νοοτροπία και η φιλοσοφία προσέγγισης των παιδιών αππο τους γονείς”.

Εν συνεχεία, ο κος Καλούδης, προσέγγισε το θέμα από την παιδαγωγική οπτική, αναφέροντας ότι ιστορικά “οι εξετάσεις άρχισαν επί Όθωνος το 1836” και εξήγησε ότι αυτές “πρέπει να γίνονται γιατί είναι στη φύση μας και δημιουργούν επάρκεια και διάκριση”, συμπεραίνοντας ότι “δεν πρέπει να μας τρομάζουν”. Αναφερόμενος στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα, είπε ότι “ενώ παρέχει γνώσεις, δε συνδέεται με την αγορά εργασίας” και ότι “το κράτος, αλλά, κυρίως η οικογένεια, σπαταλούν πολλά χρήματα για την παιδεία και πως παρόλα ταύτα υπάρχει έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού”.
Επίσης, “επεσήμανε την έλλειψη αξιολόγησης των καθηγητών” και κατέληξε λέγοντας ότι “οι εξετάσεις είναι αναγκαίες ως δοκιμασία”.

Τελευταία ομιλήτρια ήταν η κα Μουζάκη, η οποία επεσήμανε το ότι “ο έφηβος αισθάνεται αβέβαιος και μετέωρος και ότι οι γονείς -βέβαια- βοηθούν με την αισιοδοξία τους”. Στους γονείς πρότεινε “να πλησιάσουν καλύτερα τα παιδιά και τα προβλήματά τους, προσεγγίζοντας τα ερωτήματα των εφήβων-παιδιών τους, όπως τα έβλεπαν και οι ίδιοι ως έφηβοι”. Όσον αφορά το άγχος, εξήγησε ότι “διαφέρει σε δημιουργικό και καταστροφικό, αναλόγως με το πώς αυτό τους έχει περάσει στο σπίτι τους”. Όπως είπε “οι γονείς, αν και επιθυμούν το καλύτερο για τα παιδιά τους, συχνά λειτουργούν πιεστικά, μπλοκάροντας τους την αυτοεκτίμησή τους. Η κα Μουζάκη “απέδωσε το καταστροφικό άγχος των παιδιών στο συγκεκαλυμμένο φόβο τους για αποτυχία και απογοήτευση των γονέων τους από αυτά και ότι είναι σημαντικό οι γονείς να έχουν μάθει να επικοινωνούν από νωρίς με το παιδί τους”. Επίσης, ανέφερε ότι “πολύ συχνά, οι γονείς αισθάνονται πως εξετάζονται και αυτοί οι ίδιοι” και πως γι' αυτό, “καλό θα είναι να μοιράζονται τις ανησυχίες τους μεταξύ τους, με οικεία τους άτομα ή με τους καθηγητές των παιδιών τους και παράλληλα, να αφουγκράζονται τις αγωνίες των εφήβων”.
Συνεπώς, όπως είπε η κα Μουζάκη “οι εξετάσεις είναι μία ευκαιρία και πρόκληση για βελτίωση των σχέσεων μέσα στην οικογένεια και στο ζευγάρι”.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τις πολύ ενδιαφέρουσες ερωτήσεις και τις ποικίλες απορίες και σχολιασμούς των γονέων που την παρακολούθησαν.
Από την διαδικασία αυτή το γενικό απόσταγμα που διαφάνηκε ήταν ότι η κατάσταση των πανελληνίων εξετάσεων τους προκαλεί αφόρητη οικονομική και ψυχολογική πίεση.

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου