Πασχάλιο Μήνυμα 2012 Μητροπολίτου Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης.




ελληνική δημοκρατία
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗΣ

_______________________________



ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΠΑΥΛΟΥ 2 – 166 73 – ΒΟΥΛΑ Τηλ.             210-9658849       fax: 210- 9657210
 







ΠΑΣΧΑΛΙΟΝ ΜΗΝΥΜΑ 2012 ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΓΛΥΦΑΔΑΣ



γαπητοί μου δελφοί,

Χριστός νέστη!

«ναστάσεως μέρα καί λαμπρυνθμεν τ πανηγύρει».

νάσταση!

πιτέλους κούεται λέξη νάσταση

μέ τό πραγματικό καί βαθύ περιεχόμενό της.

πειδή πολλοί παραχαράσσουν τήν οσία τς λέξεως,

προκειμένου νά κτρέψουν τίς λαϊκές μάζες

πρός τά δικά τους συμφέροντα,

γιά νά ναρκώσουν τά πλήθη,

πρέπει νά προσδιορίσουμε τό οσιαστικό της νόημα.

νάσταση!

«Θανάτου ορτάζομεν νέκρωσιν δου τήν καθαίρεσιν»,

γράφει ερός μνδός το ορταστικο κανόνος,

γιος ωάννης Δαμασκηνός.

Τό περιεχόμενο τς ορτς ρίζεται μέ δύο λέξεις:

«Θανάτου νέκρωσις».


Τό περιεχόμενο πλέον τς ζως, ρίζεται μέ δύο λέξεις:

«Θανάτου νέκρωσις».

Δισεκατομμύρια νθρωποι πάνω στή γ

γωνίζονται, γιά καλύτερες συνθκες ζως.

Διεθνες ργανισμοί, κράτη, πολιτικοί φορες,

οκονομικές, περιβαλλοντολογικές

καί νθρωπιστικές ργανώσεις

προσπαθον, γιά να «καλύτερο αριο».

Πέρα μως πό τίς καλές προθέσεις

καί πέρα πό τήν ξιολόγηση τν ποτελεσμάτων τν προσπαθειν τους,

πρέπει ν μολογήσουν, πώς τό «καλύτερο αριο»,

εναι πολύ πενιχρό συγκρινόμενο, μέ τό αώνιο.

Τό αριο εναι πολύ λίγο, ς προοπτική ζως σέ σχέση μέ τό αώνιο.

Δύνανται λοι ατοί ο φορες,

κόμη κι’ ν καλύψουν

τό «φάγωμεν καί πίωμεν» τν λαν,

νά ντιμετωπίσουν ελικρινς,

τό «αριον γάρ ποθνσκομεν» (Α’ Κορ. 15.32);

Ποιός πό τούς «δοκοντες ρχειν τν θνν» (Μάρκ. 10,42),

μπορε νά δώσει στό λαό του, τό μήνυμα καί τήν λπίδα,

γιά τή νέκρωση το θανάτου;

Ποιός πό λους τούς ίδεολόγους τν διαφόρων

καπιταλιστικν, φιλελευθέρων, σοσιαλιστικν, κομμουνιστικν,

μνημονιακν καί ντιμνημονιακν ντιλήψεων,

τολμ νά θέσει τούς λαούς νώπιον τς μνήμης το θανάτου;



Χωρίς τόν νικητή το θανάτου Χριστό,

λες ο δυναμικές κινήσεις τν δομν το κόσμου,

κρύβουν μέσα τους μιά πελπισία.

λοι γνωρίζουν τό σίγουρο τέλος,

κι’ λοι τό ποσιωπον καί τό πωθον πό τό νο καί τήν καρδιά τους.

ν πάσχουν πό τό σύνδρομο το δάμ,

πού εναι σκοτασμός το νοός καί μαρτία,

δέν γίνονται συνοδοιπόροι Χριστο.

«σπερ γάρ ν τ δάμ πάντες ποθνσκουσιν,

οτω καί ν τ Χριστ πάντες ζωοποιηθήσονται» (Α’ Κορ. 15,22).

πιστός λαός το Θεο ατό τό γνωρίζει

καί δέν ναποθέτει τίς λπίδες του καί τή ζωή του,

στά συστήματα το κόσμου τούτου.  πιστός λαός το Θεο, δέν ατοκτονε πό πογοήτευση,

σέ κάποιες κεντρικές πλατεες,

γιατί ατό θα σήμαινε, πώς νίκησε θάνατος.

φο μως  Χριστός νίκησε τόν θάνατο,

μες στεκόμαστε ρθιοι κάθε μέρα,

γιά νά φανερωθε νάσταση, ς καθημερινή πράξη ζως.

Τό δηλώνει πόστολος Παλος:

«καί μες κινδυνεύομεν πσαν ραν» (Α’ Κορ. 15,30).

Ο μαθητές το Χριστο, βρίσκονται μέσα στόν κόσμο,

«ς πρόβατα ν μέσ λύκων» (Ματθ. 10,16).

Διερωτται πόστολος Παλος:

«Θά ξιζε τόν κόπο, νά δώσω μάχη,

μέ τά θηρία στήν φεσο;

καί ποιό θά ταν τό φελος;

ν ο νεκροί δέν γείρονται;» (Α’ Κορ. 15,32).

Τό ρώτημα ατό γγίζει τόν πυρνα,

τν πάσης φύσεως λαϊκν γώνων καί ξεσηκωμν.

Καμμιά πανάσταση δέν δικαιώνεται

καί δέν καταξιώνεται, χωρίς τήν νάσταση το Χριστο.

ντίδραση κατά τς δικίας, τς καταπιέσεως,

της κμεταλλεύσεως, εναι ντίδραση κατά τς μαρτίας,

πού δηγε τόν νθρωπο στόν ψυχικό καί μετά στόν σωματικό θάνατο.

«σχατος χθρός καταργεται θάνατος»( Α’ Κορ.15,32).



Θά τολμήσουμε νά παναδιατυπώσουμε

τό ρώτημα το ποστόλου Παύλου, μέ σημερινή παραλλαγή:

«Θά ξιζε τόν κόπο νά δώσουμε μάχες,

μέ τά θηρία το παγκόσμιου καπιταλισμο,

καί τν σύγχρονων ψευτολαϊκν ριστεροφανν διεθνν

καί ποιό θά ταν τό φελος,

ν ο νεκροί δέν γείρονται;»



Λέμε ναί στούς γνες, προκειμένου να ρθει Βασιλεία Του,

«ς ν οραν καί πί τς γς» (Ματθ. 6,10), καί πειδή:

« νάσταση το σώματος κολουθε τήν νάσταση τς ψυχς»

(Γρηγορίου Παλαμ, ΕΠΕ 3,224),

μόνον ναστημένος κόσμος το Θεο,

μπορε νά δώσει ναστάσιμη λπίδα καί προοπτική,

στά πρόσωπα καί τίς δομές ατο το κόσμου.



ναστημένος νθρωπος το Θεο ρχίζει πό τώρα ατή τή βιοτή.

Τά τροπάρια τς ορτς προβλλουν τήν δυνατότητα ατή:

«ψόμεθα τ προσίτ φωτί τς ναστάσεως»,

«νν πάντα πεπλήρωται φωτός»,

«συνεγείρομαι σήμερον ναστάντι σοι»,

«σήμερον πσα κτίσις γάλλεται καί χαίρει».



ταν γιος Γρηγόριος Θεολόγος,

βίωσε τήν δύναμη, πού δίνει

νάσταση το Χριστο, στόν κάθε πιστό,

προκείμενου νά γίνει μέ τή ζωή του, μιά ζωντανή ναστάσιμη



παρουσία, επε:

«Σήμερα φωνή μου ντήχησε,

τά κλεισμένα πό τή σιωπή χείλη λευθερώνονται,

γινα κιθάρα μνητική,

θυσίασα τό νο μου στό Νο Χριστο,

καί τόν λόγο μου στό Λόγο Χριστό» (ΕΠΕ 10,310).



Εχομαι κ βαθέων πρός λους σας,

«κτυπώτερον μετασχεν»

στό ναστάσιμο πανηγύρι τς νεκλάλητου γάπης,

το Κυρίου μας, πού νίκησε τόν θάνατο καί λες τίς «κρίσεις» το κόσμου.





 πίσκοπος καί Ποιμενάρχης Σας.



Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

 

 Ο ΓΛΥΦΑΔΑΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗΣ

ΠΑΥΛΟΣ  Α΄

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΜΑΤΑΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΕΟΝ .

WHO IS WHO:ΤΣΑΠΕΛΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ